Svar

Till Carro som kommenterade mitt inlägg Sluta tidigt gällande min utbildning till Medicinsk sekreterare.

För att komma in på utbildningen här i Kristinehamn så ansöker man med betyg, arbetsliverfarenhet och eventuella tidgare utbildningar. Man skickar in dessa med några rader om varför man vill bli medicinsk sekreterare. Sedan kallas man på tester i engelska, data och svenska. Sedan gör de en bedömning som de räknar ut via poäng. De som får högst poäng kommer in.

Så det är ett tufft steg, enligt mig, att komma in. För jag är dålig på engelska, mitt svenskatest och datatest gick åt skogen :) Men jag har ganska mycket arbetslivserfarenhet och bra betyg från gymnasiet, så det var nog dessa två punkter som "räddade" mig.

Utbildningen i sig är också tuff, mycket tuffare än vad jag räknat med. Men den är så otroligt intressant och kul! Så är du intresserad så SÖK in! Det är värt ett försök, tro mig! :)


Kommentarer
Postat av: Malin - Alice & Lowes Mamma!

Jag har köpt den från Baboon :)

2010-09-29 @ 09:44:43
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0