Veckoplanering

Vad tycker ni om veckoplanering gällande maten ? Jag tycker det är både en kostnadsam- och en tidssparande bra idé. Man vet i förväg vad man ska äta hela veckan vilket gör att man sparar pengar och tid för att tillaga maten.
Man slipper tina mat efter jobb/skola och istället lägger man fram fryst mat på morgonen så är det tinat och klart tills man kommer hem.
Likaså alla impulsköp för dag-handlig undkommer man och det sparar man jätte mycket pengar på.

Jag har veckoplanerat och veckorhandlat nästan konstant sedan hösten 2008 och det är så smidigt. Innan dess var det kaos i planering och man levde för dagen. Vilket blev snuskigt dyrt.

Den stora nackdelen med denna veckoplanering och veckohandling är ju min dåliga fantasi! Det är så jobbigt att komma på varierande mat från vecka till vecka.

Jag försöker hoppa på idéer från tidningar, vänner och släkt. Men ibland står det stilla. Då brukar jag ta till med köttfärssås med spagetti :)


Kommentarer
Postat av: Maria, mamma till Lucas

Tycker att det är jättebra med veckoplanering/handling. Man sparar pengar. Vi gör det oxå varje vecka. Kram..

2010-10-19 @ 17:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0