Dagens

Idag har jag lyckats åstadkomma en god middag som jag tänker visa er. Den heter Ugnsfrittata med korv och grönsaker.

Jag gjorde enligt receptet men om jag själv får göra om det lite så ska man ha mindre med potatis i och mer korv. Så till nästa gång blir det så. Annars var det jätte gott och väldigt enkelt att göra.





Ugnsfrittata med korv och grönsaker, 4 port
Ingredienser

 600 gram potatis
1 paprika
1 zucchini (300 g)
2-3 grillkorvar
6 ägg
2 dl mjölk
1½ dl riven ost
3 msk fryst hackad persilja
1½ tsk salt
½ tsk svartpeppar

Gör så här:
Skala och koka potatisen. Dela kärna ur och skär en paprika i strimlor.
Skär zucchini i stavar. Häll av potatisen. Skär potatisen och korvarna i bitar. Fräs paprika och zucchini i 2 msk olivolja i ca 3 min i en stor stekpanna.

Blanda i potatisen och korven och fräs ytterligare 3 min. Lägg allt i en smord ugnssäker form.

Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ihop ägg, mjölk, osten och persiljan. Häll smeten över grönsakerna i formen.
Ställ in i mitten av ugnen i ca 20 min tills frittatan fått fin färg.


Min lilla hjälpreda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0