Mummsiga saker

Jag fick ett jätte gott recept som jag bara måste baka SNART! Från hon kocken Leila, Rocky roads.
Verkar enkelt, så till och med jag ska väll klara av det :)

Om jag hinner i helgen ska jag baka dessa.




 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola 
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


1.
Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Darksess

De är extremt goda! Och jätteenkla att göra. Jag ska börja göra det till en jultradition att baka dem.

2010-11-17 @ 22:50:46
URL: http://www.darksess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0