BVC och tandläkaren

Idag har vi varit på BVC med Emil på 4 års kontroll. Det tog ungefär 1 timme med alla övningar och test inklusive vägning och mätning som skulle göras. Han är godkänd, förutom att vi måste dit igen och göra om hörsel- och syntesten. Han vägrade (som vanligt, när nått är lite annorlunda) att göra testen ordentligt. Vi fick en tid i januari för det.
Idag vägde han 22 kg och var 110,5 cm lång. Han ligger över "normal" kurvan både på vikt men framförallt på längden. Han är jätte lång! :)

Direkt efter BVC åkte vi till tandläkaren på en vanlig kontroll, som görs årsvis. Han hade väldigt fina tänder, och gjorde kontrollen utan något större motstånd. Efter kontrollen fick han välja nåt i deras "presentask", han valde nån dinusarie.

Nu sover mina små troll. Jag ska tvätta lite, damsuga köket och moppa av golvet lite.

Jag längtar tills Henrik kommer hem imorgon kväll.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Svar: Det är bara de allra minsta som får nu, Devin får efter nyår om det finns vaccin.

2009-12-07 @ 21:44:38
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Angelica <3mamma till liam<3

ja det ska bli skönt o jobba lite, dock kommer inte pengarna förens i januari, men det gör mej inget :D Det är jag/liam, sara/michelle, en som heter emma & hennes barn, och en till som heter emma med henns dotter :) ska bli trevlig, och skojj o träffa dej igen!

2009-12-07 @ 22:55:45
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Maria, mamma till Lucas.

Ha ha ha. När jag var på 4 årskontroll när jag var lite så vägrade jag oxå att göra dom. Jag gömde mig under skrivbordet på mottagningen. Kommer faktiskt ihåg detta. Sen fick jag göra dom senare och då gick det bättre. :-) Här har vi haft magsjukan... Blää!!! Är bättre nu och jag hoppas att jag aldrig mer får det. Man är inte för kaxig! Kram...

2009-12-08 @ 06:39:05
Postat av: MichellesMamma<3

Skönt att det gick bra hos tandläkaren :) vi ska dit imorgon med Michelle ska bli intressant och se om hon vill visa några tänder :P

2009-12-08 @ 13:40:45
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0