Dejt

Nu ligger barnen i deras sängar och lugnet har lagt sig över Västerlångtatan. Jag sitter här proppad med Alvedon och mår bra med bara en diffus smärta i mina tonsiller och i svalget. Det känns ändå bra.

Klockan 8 är det dags för min dejt, alltså min telefondejt med Helen. Jag har börjat kalla det så eftersom vi pratar så sällan och när vi väl pratar så pratar vi lääääänge och då måste samtalet planeras och då får jag kalla det Telefondejt.

Jag är så ledsen att jag inte kunde vara med Madde i lokalen idag. Jag höll på att börja gråta förut när jag insåg att det var sundare att stanna inne och vila istället. Men jag skulle inget hellre än befinna mig i lokalen med henne och blåsa upp ballonger!!

Men imorgon kväll SKA jag vara med!!

Nu ska jag passa på att ta reda på tvätt och disk innan min telefondejt. Det är lika bra medan jag är proppad med läkemedel och mår bra.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0