Tjejkväll

Ikväll ska jag och mina kompisar från gymnasiet ha en tjejkväll här hos mig. Jag ska bjuda på middag och vin, för de som vill ha (troligtvis bara jag, för de andra kör bil...) :)
Jag ska strax börja med middagen. Jag tänker faktist dela med er av min middag. Jag fick tipset av Minna och det är tacokryddad kycklinglasagne och till denna ska jag bjuda på en grönsallad.

Efterrätten blir en enkel blåbärspaj a'la Karin och Liam. Det är egenplockade blåbär från Hultet här i stan, det är vitkigt att notera.

Jag hoppas på en trevlig kväll för både mig och er!

Ingredienser

  • 500 g kycklingkött (lår- eller bröstfilé)
  • 2 gula lökar
  • 1 broccoli (250 g)
  • 1 röd paprika (200 g)
  • 2 påsar taco kryddmix (à 40 g)
  • 1 1/2 dl vatten
  • 2 dl lättcrème fraiche
  • 200 g färskost (av philadelphiatyp)
  • 2 dl mjölk
  • ca 9 lasagneplattor
  • 1 dl riven gratängost
  • olja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0