Dagens

Nu sover barnen och jag får andas ut... Nu för tiden är barnen mer krävande är på länge. Framför allt Liam. Han är mer tidskrävande än han någonsin varit, till och med mer än när han låg och ammades vid bröstet 24/7.

Jag ska strax byta sängkläder och dammsuga vårt sovrum så det blir fräsch här inne. Jag är så trött och sliten så jag längtar till helgen när jag får sova och vila upp mig. Det har bara gått några veckor på terminen, hur ska jag orka känner jag ? Jag är trött ända in i själen...

Jag har börjat laga mer avancerad och god mat nu för tiden och för en gångs skule tycker jag det är kul. Så ibland kommer jag ta nån bild och skriva ned recept bara för att dela med mig men samtidigt själv minnas lite.
Jag döpte kategorin till Vad blir det för mat?, härmar han Mogren (Viggo i Rederiet, som jag tänker på när jag ser honom) :)


Jag fick ett jätte gott recept från min svärmor i helgen som jag tillagade idag, det har väll inget särskilt namn, men kanske Skagenpanna? Jag tillagade den med potatis och sallad. Både barnen och jag älskade det!


Recept, Skagenpanna:
1 Milko, Arla Skagenpanna
2 dl Creme fraishe
1 burk kräftstjärtar
4 st laxbitar

Gör så här: Stekt på laxbitarna, häll sedan i grädden från Skagenpannan, blanda sedan ner "lockets" innehåll. Rör om och häll sedan i creme frasihe och kräftstjärtar. Låt det koka lite.


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Svar: Nej det var på barnens garderob som jag köpte det :)

2010-09-30 @ 21:29:12
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: elin

Vi var på badhuset :D

2010-09-30 @ 23:35:14
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Prinsessan Nicole........ i Reykjavik!

Han heter Morberg!! =) hahahah ;) Maten ser mumsig ut, kom hit och laga åt mig också :*

2010-10-01 @ 05:16:53
URL: http://nicolediors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0