Finally Home!

Borta bra men hemma bäst, så brukar man väll säga? Det brukar även stämma, så även i detta fall.
Vi har haft toppen dagar, förutom lite otur med tekniken, glömda kläder och bråkiga ungar :) Nu har jag fått sett hur vacker stad Sundsvall är! Det var vart den långa resan (55 mil enkel resa) hundra gånger om!

Gällande tekniken. På resan upp, vi hade inte ens åkt halvvägs slutar mitt batteri på mobilen att funka. Jag hade självklart inte med mig min laddare.
På morgonen, på fredagen, slutar batteriet på kameran upp att funka! Jag var så förbannad så jag höll på att köpa en ny kamera. Jag vill ju fota ju! Jennifer slutade 9:an och vi var och hälsade på i en stad där vi inte kommer vara särskilt ofta. Dessutom var detta första gången! Jävla skit vad arg jag var.
Kameran höll dessutom på att försvinna för oss, innan vi ens kommit till Sundsvall.

När vi tog en bensträckare utanför Hudiksvall på väg upp tog jag några foton på Liam när han sprang runt, sen lägger jag kameran på bilens tak för att sätta in Liam i bilbarnstolen.
Tror ni inte jag glömmer den kvar där?! Jo, självklart.
Vi åker ungefär 1,5 mil på motorvägen när jag plötsligt kommer på det! Jag skriker till Henrik att stanna bilen, vi slår på varningsblinker och stannar på en gång. Jag springer ut och ser kameran ligga kvar på taket! Den hade förflyttat sig och låg på vingen och var på kanten att rammla ner. Det måste vara otroligt tur!


Det löste sig med barnen kläder, blöjor, tandbortar, tandkräm och vällingflaska. Vi stannade i Valbo, som ligger en bit utanför Gävle och köpte kläder till dem, blöjor, tandborstar och tandkräm. Jäkla otur att glömma allt. Ni kan inte ana vilken panik känsla som jag fick i min mage när vi upptäckte det. Deras jackor glömde vi inte, inte heller extarskor. För de låg i andra påsar.

Det var inte meningen att vi skulle shoppa nått denna resa, men vi fick mot vår vilja ändå göra det.





Liam fick : badbyxor, 2 t-shirts, 1 par mjukis shorts och 1 par jeansshorts.
Dessutom fick han ett par Nike skor. Jag älskar grönt, så gröna skorsnören och grön Nike logga
gör dem fina :) Fast skorna är köpta på Birsta Köpcentrum i Sundsvall.








Emil fick 7 par boxer kalsonger, 1 par jeansshorts, 2 par mjukis shorts,
1 par jeans, 1 par badbyxor och 3 t-shirtar.



De gick även en varsinn shorta, för i fall de skulle vara lite finare klädda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0