Nya gardiner till Emils rum

Igår, en lördags kväll, lånade jag min mammas symaskin (inköpt när hon var gravid med mig 1985) och sydde gardiner till Emils rum. Henrik och jag köpte tyg på IKEA när vi var där sist som matchade hans möbler väldigt bra. Sen fick jag ta fram mina gamla Syslöjds-kunskaper från skolan. Jag älskade syslöjd!
Jag gillar inte kanalgardiner (som visserligen är det lättaste att göra) så mycket, därför ville jag göra gardiner med dålda hällor. De hänger snyggare på gardinstången.
Det var pilligt och man fick verkligen klippa och fixa innan allt var på plats som det skulle. Nu är de klara och blev fina i hans rum!

Bilder:




De dålda hällorna på gardinerna





Kommentarer
Postat av: helen

åå va fint det blev:) och va duktig du är att sy.. här kör vi färdig sydda elle så hamnar de hos mamma tills hon har tid:)

2010-01-03 @ 15:25:09
Postat av: Maria, mamma till Lucas

Det böev jättefint. du är duktig på att sy. Jag skulle aldrig klara det!! Kram...

2010-01-03 @ 16:12:41
Postat av: Angelica <3mamma till liam & nr 2 påväg<3

åh du var ju riktigt haj på de där med o sy.. Man kanske skulle köpa tyg o anlita dej ;) Ne visst är de tråkigt när ingen kommenterar, man får liksom be om det.. Haha!! Joda allt är bara bra med oss, förutom mej då som har en jädrans klåda & en jobbig halsbränna :( Men annars är de bra!! Hur är det med er då? Kram

2010-01-03 @ 21:13:56
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Vad fint de blev! :)

2010-01-03 @ 23:58:56
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: sara

vilket fint "ikea" rum han har :-)



mina barn är 2½ och snart 4a mån.

2010-01-04 @ 14:50:58
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0