Mamma-Emil dag

Idag lämnade jag och Emil Liam på dagis på morgonen. Han grät inte alls utan var nöjd att bli överlämnad i frökens armar.
De fem timmar som Liam skulle vara på dagis hade jag och Emil för oss själva, bara han och jag. Välbehövligt.

Direkt efter att vi lämnat honom hämtade vi snowracern och åkte till pulkabacken på Stenstaliden där vi bodde förut. Emil åkte två gånger, sen "vågade" han inte mer. Men jag lät barnasinnet ta över min kropp och det var verkligen kul!

Efter en stund i backen åkte vi hem och åt lunch, en god pizza! Vi köpte på Valentino som vanligt, och som vanligt en Babylonia.

När vi hämtat Liam skulle vi till BVC för Liams 1 års vaccination och för Emils 4 års kontroll. Jag passade på att väga och mäta Liam. Det hade hänt grejer på både vikt och längd på bara 1 månad;

17/12 - 2009
Vikt: 10940 gram
Längd: 75 cm

18/1-2010
Vikt: 11400 gram
Längd: 77 cm

Det är en hel del med tanke på vad han gått upp de senaste månaderna. Han har ju knappt växt sen han var 6 månader i vikten, men NU på denna månad har det hänt mycket. Det har säkert med amningen att göra. Jag har slutat helt nu och han har istället fått en väldans stor aptit på mat och äter STORA portioner.

Imorgon ska båda barnen lämnas på dagis mellan 9-14 och jag ska vara ensam utan barn. När inträffade det sist? Jag minns inte ens. Jag ska ta tiden i akt och gå ut och gå en riktigt lång promenad.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah va alla nyfikna. det är hemligt än sålänge kanske ni får veta lite längre fram:) Vad bra att det går så bra på dagis!:)

2010-01-19 @ 08:26:33
URL: http://missmaaliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0