Första dagen på dagis

Idag har vi börjat vår inskolning för Liam. Idag var det första dagen, och bara en liten träff där vi hälsade på igentligen. Det var en flicka till som skolades in samtidigt också; Nellie. Hon var 2 månader äldre än Liam.
De har börjat med en ny inskolnings metod; Aktiv inskolning. Då ska vi som föräldrar vara med i 3 dagar mellan 9-14. På fredag ska vi försöka lämna barnen.

Liam var nyfiken men samtidigt väldigt avvaktsam mot allt, framförallt personalen. Han hade mig under uppsikt för det mesta. Dessutom blev jag lite förfånad över att han gick runt ganska mycket, jämfört mot vad han gör hemma. Här kryper han mest runt, fast han kan gå. På dagis kanske han kommer gå mer eftersom de andra barnen gör det.
Vi gick hem efter 2 timmar ungefär för då var Liam så trött att han bara gnällde. Han tvärdeckade i vagnen på väg hem därifrån.

Nu ska Emil och jag äta lite lunch.

Här får ni ett videoklipp taget på barnen igår morse, de bråkar. Det är dålig bild, men det roliga är bara att höra hur Liam skriker på Emil. Så skriker han jämt på honom när han är arg. Anledningen att de är osams är för att Liam ska slå på Emils tidning som han kollar i.




Kommentarer
Postat av: PRECIOSO.SE - TVÅBARNS MAMMA!

Japps vi har en son och dotter :) Kul med dagis förresten. När vi skola in dottern blev hon värre med sin allergi (pälsdjur) så hon fick sluta. :(

2010-01-11 @ 11:56:26
URL: http://precioso.se
Postat av: maria

så bra att det gick bra på dagis :-) haha så syskon rivaliteten börjar redan så tidigt? hihi ja där ser man :-)

2010-01-11 @ 13:07:52
Postat av: LOUISE

Svar; Gud vad mysigt det låter! Själv har jag gått i skolan hela dagen lång, uscha! Men spelar gitarr gör jag också! toppen kul..:)

2010-01-11 @ 17:01:14
URL: http://knashultman.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej;) Ja så roligt för dom;) Albin tyckte det var kul att vara där han brydde sig inte alls om mig.

2010-01-11 @ 19:01:39
URL: http://missmaaliin.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Haha mina bråkar också, men det där skriket var inget mot det Vilde gör när Devin säger "tyst" till honom.

2010-01-12 @ 20:42:52
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0