Det går framåt

Nu har Henrik i flera dagar fått Liam att somna på kvällarna utan att jag behövt amma honom till sömns. Ikväll tog jag ett försök att göra på samma sätt som Henrik; ligga med honom i sängen tills han somnar. Det gick bra! Han grät lite i kanske max 5 minuter sedan sov han som en stock, utan amning! Vad skönt det känns!

Det största målet just nu är att sluta amma honom om nätterna och när han ska sova. Jag behöver verkligen få sova ut ordentligt och inte bli väckt så otroligt många gånger som han vill ammas. Som sagt, han vill ju bara snutta, inte äta.
Jag vill gärna ha honom sovandes i vår säng tillsammans med oss om han slutar amma och bara sover Det är otroligt mysigt att ha honom där. Det är en trygghet på nått vis. Funkar det bra att han sover hos oss och slutar ammas kommer jag ha det på det viset. Skulle det inte funka bra blir nästa mål att få honom sova i sin egna säng.

De senaste två nätterna har jag inte ens ammat honom alls. Han har dock varit ledsen och gråtit en hel del om nätterna. Fast han har ändå somnat om snabbt ändå, utan att jag behövt amma honom. Det känns som det går framåt och det får ta den tid det tar.

Nackdelen att sluta amma om nätterna var att min mjölkproduktion var så enorm med tanke på att jag ammade honom ungefär 10 gånger per natt. Så därför kan jag inte tvärsluta, för mina bröst blir sprängfyllda och gör så ont. Så jag har fått amma honom ungefär 1 gång per dag istället, så brösten har tömts. Nu, bara efter 2 dagar, har jag märkt stor skillnad på produktionen. Nu är inte brösten alls så fulla och gör inte ont, trots att jag inte ammat honom. Så det rättar till sig, tack gode gud för det!

Jag känner mig fortfarande inte bra, min kropp värker och jag är super snorig! Varför ska man aldrig få vara frisk! Nu ska jag kolla på TV med Henrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0