Skärgården och gästhamnen

Vi har inte gjort mycket alls idag under dagen. Emil har lekt med Embla hemma hos henne nån timme. Henrik har nu slipat och grundmålat klart balkongräcket, strax när har han var klar kom det regn. Så än så länge har räcket inte blivit vitt.
Efter måleriet så grillade vi kotletter. Det är så gott med grillat!

På kvällen tog vi oss en tur ut i vår fina skärgård, tyvärr hade vi inga flytvästar med oss. Så jag var smått nervös när vi skulle gå ut på bryggorna. Liam fick vi bära och Emil fick vi ständigt hålla koll på, även om han inte går nära kanten och är väldigt försiktig. Det är så fint i skärgården!
Jag skulle vilja ha en båt där, vilken dröm :)

Barnen lekte i det så kallade "pedofil-skeppet", som min mamma lärde mig att de brukar kallas :D

Efter skärgården åkte vi till gästhamnen också, för det är så kul att kolla på båtarna som ligger och guppar i kajen. Barnen var helt tokiga i allt vatten och alla fina båtar, gamla som nya :)



Liam vid en gamal båt i gästhamnen







Emil ute på en av bryggorna

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej, och tack! jag har massa före-efter bilder på min facebook sida, adda mig där så får man tillgång till alla bilder :)

Madelene Leandersson

2010-08-04 @ 09:18:41
URL: http://maddele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0