Dagen

Dagen blev inte riktigt som väntat. Vi skulle haft Kommunikation idag ända fram till lunch och efter det arbetspsykologi. Men Kommunikationen blev inställd för läraren var sjuk. Så vi fick ha morgondagens Terminologi idag istället och efter den tog vi Arbetspsykologin. Så vi fick sluta redan vid lunch idag.
Fast jag och tre andra tjejer från Karlskoga (kompiskt nog har vi alla 4 jobbat/arbetar på Transcom!) satt kvar i över 2 timmar. Vi satt och skrev rent våra anteckningar från Terminologin.

Sen började jag förbereda inför morgondagens Anatomi och Sjukdomslära, för jag vill börja med de latinska orden lite. Men vad svårt det är!
Så jag satt och målade bilder i mitt kollegieblock för at försöka lära mig de kroppsdelarna som vi skulle lära oss. Men än så länge kan jag inte många ord alls! Det är ju skit svårt!





Nu ska jag städa badrummet, det stora av våra två badrum. Det är jobbigt, men ett illa måste.
På tal om städning, så är det jag och Henrik ska ska ta hand om trappstädningen i huset. Det är tråkigt, men man får hyresavdrag på 400 kr i månaden. Det gör en hel del nu när jag studerar.


Kommentarer
Postat av: Darksess

Känns det bra? :) Orden kommer repeteras både i anatomi, terminologin och när ni skriver med Inger. Kommer gå jättebra tror jag. Fint du hade målat. Det gör det enklare.



Jag har också jobbat på Transcom! Hade två i min klass som även jobbat där. Vilken avdelning var du på? Jag satt hos Bredbandsbolaget.

2010-08-25 @ 21:49:25
URL: http://www.darksess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0