Välling, prästbesök och en tur till Karlstad

Idag började vi dagen med en tur till Karlstad. Denna resa skulle igentligen infunnit sig tidigare i veckan, men på grund av sjukdom fick vi lägga den idag. Givetvis löningsdag för många, så det var en del folk på Bergvik när vi kom dit vid 10:30. Hur som helst hittade jag kläder till Henrik som han ska ha på sig på dopet, till Emil och lite andra kläder till Liam och Emil. Till mig själv då? Inte ett dugg hittade jag! Till slut hittade jag en tunika som jag gillade ganska mycket som fick duga. När jag kom hem och provade den ser jag gravid ut. Jag får se gravid ut för en dag då. Det är ju trots allt fint att vara gravid.

På eftermiddagen fick vi prästbesök. Vår präst är hur skön som helst! Vilken härlig människa! Han är dessutom kanon bra med barnen. Emil gillade honom jätte mycket. Prästen busade en del med honom också.
Den prästen vi hade när Emil döptes i Filipstad var en grinkärring. Nu har vi gjort klart allt inför lördagen med dopet, vilka psalmer osv. Emil ska få hälla vatten i dopfunten om dagsformen är bra. Han kommer nog inte stå still på samma plats för 1 minut om jag känner honom... hujedamej.

På kvällen har vi bakat chokladdrömmar jag och Emil. De blev konstiga i formen, platta men goda. :)
Emil fick duscha själv efteråt. Han vill det nu för tiden. Fast man får ha lite uppsikt på honom, för ibland får han för sig att busa till det och spruta vatten utanför duschdraperiet.

Liam fick smaka välling tidigare under kvällen. Igentligen finns det ingen bra anledning till det mer än nyfikenhet från min sida. Jag ville mest se hur han reagerar och vad han tyckte om det. Reaktionen blev som jag väntat mig; en äcklad Liam. Han sög i sig en liten slurk och blev spyfärdig på en gång. Så vi väntar med välling ett tag till.
Jag skulle kunna tänka mig att amma länge, mot 8,9 eller 10 månader om det behövs. För det är den enda stunden som jag och Liam får mysa för oss själva, oftast ostört. Framförallt nattningen är mysig när jag ammar honom till sömns. Dessutom tar inte Liam nån napp så bröstet och amningen är en tröst för honom.

Jag började blanda i kött av olika slag i puréerna för ett tag sedan och då uppskattades puréerna ännu mer från hans sida. Jag gjorde en super lätt puré här hemma utav köttfärs, morot, potatis, ärtor och pytte lite vitpeppar. Jag kokade ihop ingredienserna och sedan mixade dem med en stavmixer, och frös in dem i istärningar. Liam gillar't!

Imorgon vankas en lång dag. Syster Anna kommer hit imorgon bitti, redan 08:30 och ska baka bullar åt mig. Jag ska fixa med lokalen till dopet, hämta Liams dopklänning, klippa mig (jag hann inte givetvis igår), handla det sista inför dopet och på detta har jag tvättid. Det ska bli så gött att tvätta bort alla nerspydda kläder, sängkläder och sofftyget.

Nu blir det TV med Henke.



Liam gillar gröt med mango puré. Här gör han bordsbön.... :P



TITTA VEM SOM TAR NAPP! Fast bara på skoj och lek. Han biter bara i den.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Mössan har jag köpt av http://delatezz.blogg.se :)

2009-06-26 @ 07:58:14
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0