Utflykt till Karlstad

Vi har haft en toppendag idag! Det finns inget att klaga på, verkligen! Vi hade till och med tur med vädret! Vilket får mig att tänka på att vi faktist köpte filmen Vi hade i alla fall tur med vädret - igen igår och kollade på jag och Henrik. En riktigt bra film, måste jag säga :)

Vi tog tåget imorse till Karlstad och vid järnvägstationen väntade vår egna privata bokade buss med Henrik som chaufför.
Han körde oss till Mariebergskogen, som är en park med badstrand, djur (getter, hästar, kossor, kaniner, grisar m.m), lekparker osv. Det är jätte fint där.
Min syster Emma var på besök i Karlstad också så hon tittade förbi oss en stund innan hon tog bussen tillbaka till Oslo igen.
Efter ett flertal timmar i parken med lek, bus och grillning så åkte vi hemåt med stadsbuss in till stan där vi köpte glass vid järnvägsationen och sist men inte minst åkte vi tåg hem igen.

Det var igentligen meningen att vi skulle åka stadsbuss på morgonen till Mariebergsskogen också, fast Henrik ringde och var i Karlstad där han hade haft en körning och erbjöd sig att köra oss istället. Så bussen var inte privat bokad åt oss :)

Imorgon är Henrik ledig och vi ska fixa allt inför helgens resa till västkusten. Jag ska skriva en lista på all packning som ska med när jag ska åka själv med två barn. Det kommer bli en del med packning. Bilen kommer gå stadigt på vägen. Jag ska åka och handla en del grejer också som behövs imorgon. Hoppas vi har lika tur med vädret i helgen som vi hade idag.

Liam har kommit in i nån period när han äter ofta på nätterna och vaknar lätt för minsta lilla. Dessutom gråter han ofta, jag tror han drömmer. Han kan inte sova själv en lång stund alls om inte jag ligger bredvid honom. Det är jätte mysigt. Jag älskar att ha vår lilla bebis i vår säng bredvid mig. Så det är precis det jag ska göra nu; lägga mig med Liam.

God natt!



En fin fontän i parken. Med dagmamman, Elin, Nisse och Emil.



Emma och Liam



Emil klättrar



Över söta griskultingar och deras mamma!



Emil och Nisse



Liam åker stadsbuss



Glass-tajm vid järnvägstationen

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vad många blogginlägg du har skrivit sedan jag kollade senast! =) Det är så roligt att se bilder på lilla Liam, eller lilla och lilla vet jag inte, han har ju blivit stora killen nu =)

Saknar dig på jobbet. Vore så kul om du också satt uppe hos oss!

Kramar

2009-06-18 @ 11:12:08
URL: http://emmasrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0