Try it...


...you gonna like it!



Jag fick in lite reklam så där i början av blogginlägget.

Nu har jag fixat allt inför morgondagen. Det enda jag inte gjort är att packa ned allt i väskorna. Jag har bara lagt allt som ska med på Henriks och min säng i högar. Det är så tråkigt att packa ned grejer...
Henrik och jag åkte till MAXI och handlade förut det vi ska ha med oss över helgen och lite till. Fan vad folk det var överallt. Det är värre än den 23/12 en dag som denna. Vart kommer allt fölk ifrån?! MAXI hade i alla fall tänkt steget längre som de brukar göra den 23/12 varje år. De hade extrapersonal från nån träningsklubb som plockade ned varorna i kassarna. Stort tack för hjälpen, säger jag. Jag stod och kollade på där medans en tjej plockade ned våra varor i kassarna.

Henrik säger att jag ska ha med mig en jäkla GPS imorgon när jag ska åka. Men jag är inte född igår och mitt lokalsinne är bättre än vad han möjligtvis tror. Så NEJ TACK, ingen GPS!  Ska jag ha hjälp att hitta så kollar jag hellre på en karta, det traditionella, inget tekniskt-trams.

Min mamma sa att jag och Emil är med på första sidan av Kristinehamns Lokal tidning idag. Jag som hoppats att fotografen var en skojare och att det var Dolda kameran eller nått. Det känns inte kul, för jag kan bara gissa hur jag ser ut, vidrig. Så tycker jag om mig själv oftast.

Fast nått som glädjer mig liiiite i alla fall är att jag trots allt har gått ned i vikt. Jag kommer i alla mina gamla kläder, förutom de som jag hade våren 2007. Så smal som jag var då kommer jag aldrig bli igen. Ändå var det i den "viktklassen" som jag kände mig som finast och mest bekvämast. Vi får se, tiden får utvisa hur man kommer se ut i framtiden. Just nu känner jag att jag inte orkar engagera mig i promenader och sånt, jag ligger lite lågt just nu. Jag tänker börja satsa på det under sommaren igen.

Då ska jag strunta i datorn för en hel helg och bara vara social och ha det gott med barnen och lite släkt. Imorgon ska vi äta traditionell midsommar-mat i ett SÄKERT traditionell midsommar-väder; alltså regn i massor.

Sluttjatat! Nu ska jag packa ned det sista, laga middag och sedan längta till morgondagen för jag ska ha en trevlig helg.

Ha en trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0