Stadsbondgården

Idag åkte jag och Henrik ut till stadsbondgården här i stan med våra söner. De har blandat med olika djur, kaniner, hästar, getter, höns och grisar. Det var mysigt där ute. Fint väder var det också.
När vi var där kom en fotograf fram till oss, jag vet vem han är sedan förut - en konstig typ, och han skulle fotografera för Kristinehamns Lokal tidning. Han ville ha kort på Emil när han gosade med en av kaninerna som de hade. Emi ställde upp först. Han har aldrig hållit i en kanin förut så han visste inet alls hur han skulle hålla. Därav höll han lite konstigt så kaninen hoppade iväg. Tur nog så var vi i kaninens "hage". Eftersom Emil blev lite skraj då så frågade de MIG om jag ville vara med på bild. Jag sa NEJ NEJ! Fast de övertygade mig ändå att hålla i en av kaninerna och gosa med dom och bli fotograferad. Emil lyckades komma med på nån av bilderna också. Jag var fet i håret, osminkad och gick runt i Henriks stora kläder och kände mig allmänt ful och äcklig. Därav skulle jag gärna slippa vara med på bild och framför allt på Kristinehamns Lokal tidnings första sida (som han sa att fotografiet var till). Vi får se om han var en skojare eller om det var på riktigt, jag hoppas på det förstnämda.

Vi funderar på att sälja Liams babyskydd och köpa en annan bilbarnstol. Min farbror och hans fru ska få en bebis i slutet av juli så i så fall får de köpa stolen, om de vill. Jag vet exakt vilken stol vi ska ha till Liam. Jag hade en exakt likadan till Emil och den var stadig och rejäl. Dessutom har den Bäst i test i alla tester. Den heter Be Safe Izi Kid.

Liam fick feber igår utav vaccinationen. Jag antar i alla fall att febern kom utav denna. När vi var hos Åsa tog hon tempen på honom och den var på 39,1 grader. Han sov mest när vi var där, förutom när han gnällde. Jag köpte mig ett paket med nån god sommar-blandning av ljus. Det fick räcka för denna gången.

Nu ska jag kolla på TV!

Avslutar med några bilder från dagen;



Liam sitter i vagnen.



Emil och en häst.



Emil och en kanin



Man fick hoppa från höskullen, fast Emil vågade inte.



Emil fick prova rida, på en träd-häst.



Getter



Grisar


Kommentarer
Postat av: malin

Ja det har jag det gillar han väldigt mkt=) har du det? Kram

2009-06-11 @ 19:49:47
URL: http://missmaaliin.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha =) kallar du din son för gris ;) (på sista bilden) Gick det bra med lådorna igår?

2009-06-11 @ 19:52:21
URL: http://nicolediors.blogg.se/
Postat av: Lennart

Guud va kul för barnen o kolla på alla djur. Jag va oxå o kolla på massa djur idag när jag lämna min bil

2009-06-11 @ 21:30:00
Postat av: Anna

Hej. Va kul för Emil :) Vart ligger det?

Ha det så bra i regnet...

2009-06-12 @ 11:07:23
URL: http://gumminasan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaha, jo jag tror jag vet, annars vet Putte :)

Jo Dr ringde i förrgår, det va matförgiftning.

2009-06-12 @ 13:16:10
URL: http://gumminasan.blogg.se/
Postat av: elin

jaa thea är nästintill helt frisk nu som tur är:) lite snor & hosta har vi båda men är pigga för övrigt! :)



yes, en jag träffade i helgen, hur go kille som hellst! :) kram

2009-06-12 @ 16:16:09
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0