Penicillin

Det blev penicillin utav dagens besök hos doktorn. Jag har halsfluss och fick nån antibiotika på detta som jag ska äta i 1 vecka, 3 tabletter om dagen. Jag tog den första tabletten förut och var givetvis tvungen att dela på den, jag lyckades svälja den ena delen. Den andra åkte ,efter flera försök till att svälja den, ned i diskhon. Jag har verkligen svårt att svälja tabletter. Till slut tog jag en gurk-bit tillsammans med tabletten och det gick bättre. Doktorn sa att tabletterna ska tas på fastande mage, men en gurk-bit ska nog inte spela nån roll, hoppas jag.

Liam har fått sina ögondroppar idag också. Jag ska börja använda dem ikväll tänkte jag. Usch vad dyrt allt blev idag! Doktor-besök + massa penicillin, det trodde jag inte. Huvudsaken man blir frisk sen får det kosta vad det vill.

Nu ska jag lägga pärl-plattor med Emil.

So Long!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Karin! Nu har du fått en prenumerant på din blogg, nämligen mig =) Kram!

2009-06-08 @ 21:56:32
URL: http://nicolediors.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej vad synd att ni är så sjuka hela tiden! :(

Hoppas ni alla blir bra snart!!



Mm, tandläkaren ringde igår & boka in tid, borde dom väl göra åt Liam med snart?



Nope inte hört nåt från göran om elen..

Kram

2009-06-09 @ 17:38:37
Postat av: elin

Från mig!

2009-06-09 @ 17:40:18
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Då ses vi inte imorn då? Tråkigt. Men du får krya på dej...

2009-06-09 @ 18:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0