Magsjuka?

Jag vaknade imorse 05:45 att Liam ligger och spyr bredvid mig. Han ligger på rygg och jag vänder snabbt om honom till sidoläge. Det kom en rejäl spya så vi blev båda kladdiga. Fast det räckte med en handduk för att få oss så pass rena att vi kunde somnade om och duscha senare.
Efter spyan ville han äta mjölk och sova mer så jag ammade honom och han höll på att insomna. Då spyr han igen och vi blev ännu mer kladdiga både han och jag.
Så denna gången gick det inte rädda med en handduk så vi duschade tillsammans istället Liam och jag, tidigt på morgonen. Efter duschen skulle vi fortsätta sova så jag bytte sängkläder och lade ut ett stort plastad frotté-lakan som jag har över vår stora säng. Jag rustade upp med handdukar och papper i fall han skulle spy igen.
Vi lade oss bredvid varandra, jag ammade honom och han somnade bums - jag somnade också snabbt. Efter detta så har det inte kommit mer spy. Tack och lov.

Min farbror och några av hans barn hade i helgen magsjuka, tror vi. Så det vore ju inte konstigt om nån av oss fick det eftersom vi umgicks med dem.
Det vore väll typsikt om vi blir magsjuka hela familjen nu när Liams dop är lördag...

Jag och Liam har precis kommit hem efter en lång promenad i värmen. Han sover i vagnen fortfarande så jag tänkte äta frukost, plocka upp våra resväskor och sedan väntar en tvättid som inte kunde komma mer lägligt som idag med nedspydda lakan och sängkläder.

Tjo Flöjt!



Liam imorse.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag hade vänt på tiderna. Det är torsdag jag slutar lite tidigare... =) Stackars lille Liam. Inge vidare med magsjuka. Hoppas det går över snart om det nu är det.

2009-06-22 @ 19:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0