Liams dop

Äntligen är dopet över! Så mycket planering och stress för denna dag. Det känns som vi kan pusta ut lite nu :)
Hur som helst en mycket lyckad dag. Nu är vår minsta underbara son döpt till Liam Anders Karlsson Frid. Dopet gick kanon bra förutom en Emil som gillade att plaska i dopfunten ganska så mycket :)
Mina syster fick några väldigt lyckade bilder på honom när han doppar huvudet i dopfuntens vatten.



Här är han på G....



Här händer det...

Emil fick hälla vattnet i dopfunten och det gjorde han fint, och nöjd var han. Liam höll sig glad och lugn. Han är ju dock tung som en stor kloss så svetten dröp i pannan på mig. Henrik fick ta honom efter ett tag för mina armar sa emot till slut.
Festen efteråt blev också lyckad och Liam fick så mycket fina presenter! Tack så mycket alla!

Jag tog inte alls mycket bilder med vår egna kamera utan längtar tills man kan få bilder från andras kameror.

Min syster Emma är hos oss och Emil åkte med sin farmor och farfar till Filipstad och sover där tills imorgon. Så vi har haft en jätte skön eftermiddag. Lugn åtminstone.
Emma och Henrik kollar på en dålig film just nu, som vi hyrde förut. När den är slut ska vi kolla på The Strangers.

Over





Emil häller vatten i dopfunten



Liam får vatten på huvudet



Prästen håller upp Liam.



Här är vi allihopa: Jag, Henrik, Prästen och sönerna Liam och Emil.

Kommentarer
Postat av: Maria och Lucas

Vad cool han är Emil. Det är kul med barn i kyrkan för det händer alltid ngt roligt och det lättar stämmningen lite. :-D

2009-06-27 @ 23:18:12
Postat av: Emma

Åh vilka fina dop-bilder! Och din lugg är inte alls ful, du är jättefin i håret Karin! =) Kramar

2009-06-29 @ 12:40:44
URL: http://emmasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0