Helgen i korthet

En lång helg, som för en gång skull kännts evighetslång på ett positivt sätt :)
Henrik har varit ledig, hela helgen KORS I TAKETS VRÅ!

Vi har fått sovit länge varje morgon, i alla fall till 09:30. Det låter inte så lång för alla kanske, men jag är van att gå upp vid högst 8 varje morgon. Så vi är nöjda med våra sovmornar vi fått.

Igår var Emil borta på eftermiddagen en sväng med mamma och pappa. Så Henrik och jag åkte till garaget och städade och tvättade bilen och tvättade barnvagnen. Bilen fick sig en rejäl uppfräschning både invändigt och utvändigt. Barnvagnens chassi tvättade vi också noggrant så det ser i princip helt nytt ut just nu. Det håller sig tills nästa promenad på en blöt väg, eller varför inte en grusväg ;)
Vi har provat att sätta dit "sitt-delen" på barnvagnen, men Liam verkde lite för liten ännu så "liggdelen" fick åka tillbaka.

Igår åt vi även på Mc Donalds, jag hade hoppats på att de där glasen man får vid plus-meny skulle vara rosa. Fast veckans färg var till en besviklese lime. Jag ska ha ett ROSA glas denna gång! Det missade jag förra sommaren.

Idag har vi varit i Filipstad hos svärföräldrarna stor del utav dagen. Vi blev bjudna på mat, fika och fika igen. Det var gott!
Efter besöket där åkte vi hem en kortis till Henriks bror och hans familj. Vi hämtade vår lära-gå-stol som de lånat till en av deras döttrar. Den stolen hade Emil när han var liten.

Nu på kvällen har Henrik städat badrummet och rensat avloppet från allt hår. HUJEDAMEJ VAD ÄCKLIGT! Tack gode gud att jag slipper....
Henrik har för övrig börja förbereda för flytten här hemma med att spackla några hål och måla över dem så vi slipper ersätta dom eventuellt med en taptetsering.
Imorgon ska nämligen lägenheten förbesiktas. Jag känner på mig att alla hål vi gjort inte kommer uppskattas, men å andra sidan har inte allt KBAB gjort uppskattas till fullo av mig heller (Fukt-skadan...). Så förmodligen blir vi kvitt.

Idag tar jag sista tabletten i min penicillin-kur och jag känner mig bra. Liam har också blivit bättre med sina ögon. Fast enbart lite gegg kvar på morgonen när han vaknar. Så vi får se om det ger sig helt, för nu är ögon-dropparna slut.

Emil har fått en Laban-tröja och Liam en Laban-mössa. Jag älskade dom så jag kunde inte låta bli att köpa dom.




Nu blir det nattning utav vår lilla son, innan jag deckar själv.

God Night!



Lilla "mumin-pojk" äter potatis och palsternacka-puré och det gillar han!



Liam är med när vi äter...



Liam i "sittdelen" av barnvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0