En idiot!

Idag när vi gick till dagmamman jag, Liam och Emil hände en olycka.
När vi skulle gå igenom gångtunneln under E18 för att komma till dagmamman kommer en cyklist i fullfart. Jag hann inte reagera mer än i mina tankar "Nu smäller det". Det gjorde det också. Cyklisten dundrade rakt in i barnvagnen, fast ramlar inte TYVÄRR! Vagnen knuffas in i min mage.
Killen på cykeln höll på att köra in i betongväggen, men klarade sig TYVÄRR! Istället cyklar han vidare rakt emot Emil som är 5 meter bakom mig och Liam. Han lyckades cykla förbi Emil utan att köra på honom, men det var ruskigt nära. Jag skrek på honom "STANNA UNG JÄVEL!", men han cyklar vidare och vänder sig om och nonchalant säger "Jag har bråttom!" Jag skriker tillbaka: "Det skiter jag fullständigt i, du stannar din jävel!" Han stannar självklart inte utan trampar på som en idiot på cykeln och försvinner fort därifrån, han var väll rädd och säkert chockad. Jag skriker "Jag ska polisanmäla dig din jävel!", fast jag vet att det vore omöjligt eftersom jag inte har en aning om vem killen var.
Hans cykel gick sönder, men TYVÄRR inte tillräckligt mycket. Det ligger kvar delar av cykeln i gångtunneln. Barnvagnen och Liam klarade sig, förutom att vagnen gnisslar i chassit lite.
Min puls var dunderhög och jag var så förbannad så hade jag fått tag i UNG JÄVELN så hade jag gett han en käft smäll.

Skulle jag cyklat på en barnvagn med ett litet barn i skulle jag inte för mitt hjärta kunna cykla där ifrån utan att säga förlåt eller på nått vis be om ursäkt. Tyvärr vet jag inte vem ungen är. Det enda jag hann uppfatta var att han var i 13-15 år ålder och hade nån montainbike av nått slag, för allt gick så fort.

Emil är hos dagmamman nu, Liam sover i vår säng och jag har precis ätit frukost.
Jag har inga planer för idag. Jag ska strax börja med middagen; panerad fiskfilé med potatis och citronsås. Jag fick sås-reseptet av en dam jag pratade med i en lekpark för ett tag sedan. Jag tänkte jag skulle prova det idag.

Emil och jag var med i tidiningen i morse. Kristinehamns posten hade fotograferat oss när vi åkte en karusell på fredagen :) Det är en liten bild, men Emil blev glad att se sig själv :)

Jag fick mina nya Chanel-örhängen idag också som jag vunnit på Tradera. Jag hade ett par sånna förut, men det ena örhänget försvann så jag ville prompt ha ny.





Nu ska jag laga mat, ha de gott!




Liam imorse.



Emil 5 månader.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken jäkla idiot! Men vilken tur att det gick bra, usch det kunde ha gått mycket mycket värre.

Ha det gott i solen =)

2009-06-01 @ 15:28:23
URL: http://gumminasan.blogg.se/
Postat av: Elin

Jävla ungjävel, jag hade fan sparkat omkull ungen på cykel fall man hunnit med & reagera!!! Dumt att ha lite vett när man kommer på cykel & ser att en barnvagn är framför :S

2009-06-02 @ 22:58:40
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0