BVC

Idag har vi varit på BVC med Liam, eller snarare jag har varit på BVC med Liam. Han fick ingen vaccination idag på grund utav hans pågående förkylning. Utan på onsdag den 10:e blir vaccinationen framflyttad till.
Hans ordinarie vägning och mätning blev av i alla fall, idag såg resultatet ut så här;
8850 g tung
69 cm lång

Så han kilar stadigt uppåt 9 kilos gränsen, han är stor och stadig vår lilla prins!
Sköterskan på BVC sa att vi skulle kontakta dem på måndag om inte hans infektion i ögonen försvunnit. De tyckte det var på gränsen i dag att han skulle få gå hem utan medecin, eftersom han haft infektionen i 1 vecka nu idag.

Efter BVC åkte vi till Pastorsexpeditionen för att kolla på de dopklänningar de hade att låna ut. De var fina, faktist. Mycket finare än de som man kunde låna i Filipstad när Emil skulle döpas. Så jag bokade en utav dem. Det jag ska fixa till klänningen är ett ljus-blått band, för det band som satt på klänningen nu var mörk-blått. Det tycker inte jag är lika fint.

Jag kollade på en skräckis förut under dagen då Emil var hos dagmamman efter en långpromenad med Liam; When a stranger calls. Den var lite äcklig, fast värre hade det nog varit om det varit på kvällen. Alla förstår säkert att det handlar om en mördare som kontaktar sina offer via telefonen, typ. Komiskt var faktist att när jag kollade på filmen så ringde telefonen och det stod "OKÄND" i telefonens display. Hade det varit kväll hade jag nog inte svarat. Fast det var bara svärmor :)

Nu ska jag kolla på Byggare Bob med Emil. Liam sover i vår säng nu.



Liam idag vid köksbordet.



Emil idag, när han äter frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0