"Är vi framme snart?"

Nu har vi landat här hemma jag och små-pojkarna efter en lång helg. Jag har under helgen som förälder upplevt de mest retande orden man ibland kan uppleva "Är vi framme snart" under en bilresa. Emil sa så hela resan ned till Grebbestad, tills han somnade. Jag höll på att bli galen ett tag.
Hem gick det bättre, för då sov han mycket och han visste att vi inte var framme, utan att resan var lång.

Helgen har varit till största del bra. Vi har firat midsommar med färskpotatis, sill, nubbe och lite dans runt midsommarstång. De två sistnämda var inte nått jag tog del av dock.
På lördagen var vi till Grebbestad och gick på stan och tog sedan en sväng till ett outlet som sålde ut märkeskläder.

Emil, jag och Liam bodde en natt i stuga och en natt i husvagn. Det var jätte mysigt båda två, fast mest behändligt med stuga.
På lördagskvällen gjorde jag, syster Anna och Emil nått mysigt. Vi bodde nära havet och en brygga som låg fint till nedan för berg och öppna slätter. Vi gick ned till bryggan på kvällskvisten och lade oss på den, på våra magar och kollade ut över vattnet och även ned i havet.
Det var så fridfullt och vacker att ligga där och guppa på en brygga när solen gick ned och det var varmt och skönt. Havet luktar dessutom gott. Havet bjöd oss inte bara på doft, utab även en syn av krabbor, sjöstjärnor, fiskar och maneter.

En en gång har jag även fått uppleva att Borta är bra men hemma Bäst, för  ingen kan väll på stå att det inte stämmer. Jag tycker det är så skönt att komma hem, Emil med. Han sa iag när vi kom hem "Åh, jag älskar att vara hemma" när vi klev in i hallen.

Liam sover nu, förmodligen för natten och jag ska lägga Emil nu alldeles strax. Jag avslutar med några bilder från helgen;



Dans runt midsommarstången i Saltviks camping



Emil och min kusin Johanna fick glass, bulle och festis på campingen.



Liam, men mössan på halvfjång, var nöjd med tillvaron på campingen.




Midsommarfirande i en stuga som min farbror med familj hyrt.



Liam fick en kompis, Dennis som är 8 dagar äldre än Liam.
Liam har dessutom lärt sig sitta själv under helgen.



Nyvakna pojkar i vår stuga



Nyvakna pojkar i husvagnen



Liam fick en Adidas-dress i lördags som passade perfekt på en fin gosse!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fika... Jag har inte mailat. Tänkte jag kan skriva nått här också... =) Jag kan onsdag eller torsdag denna veckan. Onsdag slutar jag 16:15. Torsdag 16:45. Kan du nån av dom dagarna? Du kan väll kolla och återkomma? Kram

2009-06-21 @ 20:53:07
Postat av: maria

åhh va härligt det såg ut, jagvill oxå ha en helg på västkusten! :-) jag ä superledsen att jag inte kan komma på dopet men ser fram emot besök i oslo :-) längtar redan som en liten gris :-) kram kram

2009-06-21 @ 22:14:05
URL: http://idamarianyholm.blogg.se/
Postat av: Lennart

Såg inte ut som det gick nån nöd på er på kisten. Jag hade oxå tänkt att åka dit. Men det rann ut i havet, får man väl säga. Men semestern är inte slut än, så vem vet om jag hamnar på kusten ändå.

2009-06-22 @ 23:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0