Liam älskar mat

Liam har alltid ätit lite mat, men vuxit väldigt bra ändå. Han har alltid legat på sin egna kurva, och följt den. Jag har vid varje BVC besök de senaste månaderna väntat mig att han inte ska gått upp något alls eftersom hans måltider enbart oftast bestod av 2-3 teskedar. Fast han har varje gång förvånat mig och gått upp bra.

Nu har allt bara vänt. Liam har de senaste veckorna ätit jätte mycket mat. Han äter i bland mer än vad Emil gör. Man märker verkligen på Liam hur mycket han njuter av det han får äta. Framförallt om han får sitta och äta maten själv och plocka i sig det. Jag ammar honom fortfarande, på nätterna, vid nattning och vid middagssovning. Det ska bli spännande att se hur mycket han gått upp till 1 års kontrollen med tanke på hans ändring i matvanor.


Kommentarer
Postat av: Matilda - Snart 2barns mamma!

gud vad skönt att han äter mycket nu, man blir ju lätt så orolig att de inte får i sig tillräckligt annars. ja hon fick för sig att det var för kallt i sverige på vintern så hon är där till sommarn iaf ;)

2009-12-08 @ 11:29:59
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: MichellesMamma<3

Okej tack =) för ja mailade nyss barnehshus i karlstad och fick till svar att de är BARA emmaljungas som passar på emmaljungas vagnar och att om vagnen är av äldre modell behöver man en adapter för att fästa ståbrädan säkert.. Lät lite konstigt i mina öron måste ju finnas nån variant att få tag på som passar alla..

2009-12-08 @ 13:29:53
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0