Skogens blå guld

Jag ger mig på en mobilbloggning igen. Vi har fortfarande inte fått internet eller hemtelefon, de suger lite nu faktist. Jag vet inte hur man gör mellanslag när man mobil Bloggar, utan allt blir en enda röra bara. Jaja, till rubriken har vi idag varit i björneborg en stund. Syster Emma var på hembesök från Oslo, så hon, jag och Emil gick ut i skogen och blockade det blå guldet; blåbär! Vi orkade plocka så länge för myggen var tätt på oss, och de var MÅNGA! Hur som helst fick jag ihop drygt 500 gram blåbär, de räcker åtminstone till 2 pajer :) Imorgon får jag finbesök av Pernilla, Åsa och Lennart. Jag har slängt ut Henki och Emil för en stund så de blir lugnt i stugan när vi ska äta middag imorgon kväll. Nästa veckan ska Henrik börja jobba igen efter semestern. Då ska mörkrädda jag bli själv ofta igen, som jag inte gillar att va på kvällarna. De första han ska köra nästa vecka när han börjar igen är en tredagars tur till Riga. Ja klarar mig nog, men jag önskar att jag kunde trolla bort min rädsla för mörker. Nu avslutar ja för mig och ska se på TV och äta godis. Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: maria nyholm

hej vännen! va gött me blåbär! jag ska hem till veckan, har en hel vecka ledigt så tänkte kanske ta en tur till dej då om du ä hemma å inte har bättre saker för dej! ;-) ringer när jag är i sverige! puss å kram skumbanan! (den va längesen jag körde)

2009-08-08 @ 00:15:48
Postat av: Kristin

Du är inte ensam om att vara mörkrädd!

2009-08-11 @ 09:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0