BVC

Jag som varit lite orolig gällande Liams matvanor, att han äter väldigt lite, kan sluta vara orolig efter dagens besök hos BVC. Han är strax 8 månader och väger nu: 10470 gram och är 72 cm lång. Han har gått upp ungefär 1 kg sedan senaste vägningen. BVC hade tydligen nån mall att barn på 8 månader ska kunna ta sig framåt på ett eller annat vis själva(?!) I alla fall ställde hon frågan till mig precis som att bebisar på 8 månader ska klara det. Jag tyckte det lät konstigt, för jag har inte upplevt att många 8 månaders bebisar kryper eller ålar sig fram osv. När de gör det så säger man ofta " Vad tidig han/hon är". Liam kryper inte, men han intar kryp-position väldigt ofta, fast han hasar sig fram/ålar sig fram till det han vill åt.
Vår kontakt på BVC tyckte vi skulle försöka få Emil till dagis utav olika skäl och även för att vi flyttat och ska få närmre till dagis. Jag har därför ringt runt lite och hittat ett dagis där han kan få börja på genast och dessutom kommer de ha plats åt Liam i januari då det är dags för honom att börja. Jag ska ringa ett dagis till innan vi bestämt oss.

Efter BVC åt jag och Sandra frukost på Café Paus. Sedan hämtade vi hennes dotter på dagis och jag skjutsade dem till bussen då de skulle hälsa på folk i Storfors.

Liam sover ännu, fast jag ska väcka honom strax och hämta storebror hos dagmamman.  Henrik åkte på långkörning idag till Åland. Han kommer hem på torsdags kväll och åker igen tidigt på fredag.

Igår var jag ute i god tid och köpte mig en vinterjacka. De brukar alltid ta slut så fort så i år var jag som sagt ute i god tid för att få den jag vill ha. Det blev en sådan från Stadium:


Nu ska jag ordna lite här hemma innan det är dags att hämta Emil.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: elin

Klart vi ska ses snart! bara skicka ett mess eller nåt när du har tid så styr vi upp nåt!

Skickar lösen osv eller säger de till dig när jag skaffat det!



Har ni fått igng internet äntligen?

2009-08-27 @ 18:00:59
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Maria mamma till Lucas

Vad gött att han växer som han ska. Slippper du tänka på det och kan fortsätta som du gjort..

Vi ska på 10-månaderskontroll i morron. Ska bli spännande och se vad Lucas väger och hur mycket han har växt. Han kryper runt nu och härjar... Det är kul. Tänkte hälsa på dig i dag när jag var i stan men jag fick jordens huvudvärk så jag åkte hem. Men vi måste ses nån dag!! Kram...

2009-08-27 @ 20:27:34
Postat av: Maria mamma till Lucas

Resultat: 10334 g och 73,5 cm. Han ligger steget efter Liam. :-)

2009-08-28 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0