Bajs och kiss

Liam har bajast i pottan 2 gånger och kissat 3 gånger idag. Han älskar verkligen att sitta på pottan, han sitter där perfekt och leker med nån leksak.
Jag önskar många gånger att Emil ville bli intresserad av pottan eller toaletten, men han vill inte. "Aldrig" säger han ofta när man erbjuder honom. Man vill inte tjata eller vara för påstridig heller, för det kan ju istället bli att allt vänds till det negativa. "Det kommer av sig själv" säger alla, men ibland undrar jag. BVC sa att det sällan är så när de börjar bli så stora som Emil är. Jag tror mest han är vrång och rädd, om jag känner honom rätt. Dagmamman ska börja hjälpa till lite på traven och jag kommer be dagiset som han ska börja på att göra likadant. Ibland kan det hjälpa bättre säger många.

Idag har vi varit i Skoghall på eftermiddagen på barnkalas. Det var mina kusiner Philipe och Johanna som fyllde år. Deras föräldrar hade lånat en jätte stor hoppborg till barnen, som de monterat upp i deras trädgård. Det tyckte jag var en kanon idé och barnen verkade gilla de.

Imorgon är Henrik ledig. Då ska vi pyssla lite här hemma. Jag ska fixa i köket och sätta upp nya gardiner bland annat, det ser jag fram emot. Det är så kul att fixa lite nytt ibland. Tvättning står högt upp på "att-göra-listan" och likaså sätta upp brandalarm. Det sistnämda har vi glömt länge nu sedan jag köpte dem för mer än 2 veckor sen. Det är skam utav oss!

Nu ska jag försöka natta Liam som är pigg som en mört efter en stunds sovande i bilen på väg hem från Skoghall. Jag hoppas han vill somna så Henrik och jag kan få en lugn och tyst stund framför TVn innan det är bädddags för oss med.

Trevlig helg!



Liam somnade med sin välling igår kväll.



Liam på pottan!



Emil i hoppborgen



Liam i hoppborgen


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken stor pojke det har blivit av han :) Kim har inte fått prova på pottan än. Men det blir nog att köpa en till veckan :) Ja det skulle va kul att träffas. Nu måste jag ta hand om min sjuka lilla tös. Hon har feber och jätte hängig :(

Ha det så bra. Kram kram

2009-08-30 @ 15:39:23
URL: http://gumminasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0