Egen mammatid

Denna kväll är den första kvällen en vardag som jag inte pluggar på läääänge! Arbetspsykologin är klar, kommunikationen är klar, terminologin är klar så nu är det väll inget just nu. Men det är ju prov efter LiA:n så det är dags att börja plugga in för dessa prov, det är patient administration och terminologi. Två tuffa prov, men ändå två av de ämnen som är mest intressanta.

Det ska bli så skönt med ett litet juluppehåll och få vila lite. Det behövs efter en intensiv termin. Men det känns att det lugnat ned sig nu en aning. Det känns som jag kan andas ute lite mer.

Vad gör man på en mamma-tid då? Mitt i vardagen? Tar en promenad på mitt promenad band kanske? Det behövs vill jag lova, mina kilon har rasat uppåt sedan skolstarten. Jag har ju inte tid för träning längre, ingen motivation heller kanske. Men samtidigt vill jag inte bli så stor som jag var en gång, för jag har fått kämpa så för att gå ner dit jag ville.

Nu blir det en promenad mina vänner!


Så här stor vill jag inte bli igen, bara eventuellt en gravidmage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0