Jobb imorgon

Imorgon är det dags att jobba igen efter ledighet och vab. Det känns rätt bra faktist. Imorgon förmiddag ska Jennifer och jag ha möte med några "kollegor" från Stockholm, sen får jag göra mitt hjälp-arbete hoppas jag.

Henrik är ledig imorgon så barnen är hemma med honom. Det betyder att jag får en väldigt skön och harmonisk morgon. Det blir oftast stressfritt också :)

Emil var helt slut idag så efter middagen ville han kolla på en film i hans rum och när vi kollade till honom knappt 5 minuter senare hade han bäddat ned sig själv och somnat. Jag försökte väcka honom, men han ville sova. Så han vaknar säkert tidigt imorgon bitti. Kul för Henrik :D

Under kvällen så promenerade jag på mitt promenadband i 45 min och avslutade med 100 situps. Jag var lite latare idag. Jag känner mina muskler i magen mer och mer, men det dallrande fettet efter graviditeterna är fortfarande kvar som ett inbäddande täcke åt musklerna. Äckliga kropp... Fast trots den äckliga kroppen måste jag säga att jag är stolt över den. Den har ju gett mig två underbara och fina barn.

Jag har sagt så länge nu att jag absolut inte vill ha nått hus. För hur ska jag orka med ett hus och det tillhörande så som trädgård osv när jag är ensam mycket med barnen? Men samtidigt älskar jag att titta runt på Hemnet.se och drömma mig bort till ett eget hus med tillhörande trädgård. I trädgården ska det finnas gungor, sandlåda och en blå och fin studsmatta åt barnen...
Jag hittade mitt drömhus, tänk om man hade liiiiite mer i lön. Enligt den där uträknaren så skulle detta hus enbart vara 2000 kr dyrare i månaden än vår nuvarande hyra (om det nu stämmer...)

Kolla här --->LÄNK TILL ETT FINT HUS<---


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0