Feberkramp

Inatt vaknade jag av ett hjärtskärnade skrik från Liams spjälsäng. Jag kastade mig upp ur sängen och gick fram till honom. Han var alldeles stel och hans ben var hårda. Han hade kraftiga ryck i benen och hans skrik var hemskt. Dessutom var han jätte varm och hade feber. Dessa "ryck" höll på i kanske 2-3 minuter från att jag tog upp honom.

Jag har aldrig varit med om feberkramp förut, bara hört talas om det. Men när han slutat få dessa ryck och började lugna ner sig så slog mig tanken att det antagligen var feberkramp som han fått.

Idag skulle jag ha arbetat och Liam och Emil skulle ha varit hos farmor och farfar. Men istället är jag hemma med Liam och Emil fick åka själv till farmor och farfar.

Liam är pigg nu, han vaknade för en liten stund sen. Jag lyckades få i honom Alvedon i natt så jag antar att han fortfarande är påverkad av det än.

Liam och jag får en lugn dag idag. Det enda som vi MÅSTE fixa är veckohandlingen på MAXI. För det är tomt i skafferiet, kylskåpet och frysen.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Men usch stackars liten! Hoppas febern håller sig borta nu! stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0