Veckohandla på COOP

Ingen människa på hela jordklotet kan ha undgått att höra om olyckan på MAXI idag, där taket rasade samman på grund av tyngden av all snö. Jag är otroligt tacksam att allt gick så pass bra ändå. Det är säkert otroligt stora materiella skador, men ingen människa kom till skada. Det är huvudsaken.

Jag som hade tänk veckahandla idag fick istället åka till COOP då våra skafferi och kylskåp ekade av tomhet. När jag gick runt där inne och irrade runt på COOP slog mig tanken på riktigt vilken rutin människa man är! Jag hittade inget där jag trodde allt skulle vara. Så veckohandlingen tog typ 30 minuter extra idag.

Hur som haver. Idag är en ny vecka och en måndag. Jag hade panik i morse när jag skulle till jobbet. Jag ville stanna kvar hemma!! Men jag pallrade mig iväg i alla fall och dagen startade trögt och jag ville bara hem hem hem... Men allt mer när klockan tickade iväg så kändes det bättre. När jag gick hem gjorde jag det med ett leende på läpparna. För jag var nöjd med dagen och även med vår nya gruppchef som kom och presenterade sig idag. Jag kände honom inte före, men det visade sig att han är en väldigt trevlig prick :)

Åke har inte kastreras idag. För vetrenären var sjuk.. det blir framflyttat en vecka minst...

Jag har precis gjort en matlåda till imorgon. Jag hittade ett recept i min Vi Föräldrar som jag preumenerar på. Det var piroger gjorda av smördeg och fyllning med köttfärs. De blev jätte goda, men de blev fula ;)



Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

ja så fruktansvärt hemsk. så otroligt tacksam att tony inte var där och att inga blev skadade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0