Svacka..

Ja befinner mig i en svacka nu gällande min syn på mig själv. Jag har det senaste halvåret (om inte mer...) kännt mig nöjd, eller snarare stabil med min kropp och hur jag ser ut. Men de senaste 2 veckorna har jag på nått vis tappat självförtroendet en aning och hamnat i en svacka.
Jag har inte gått upp ett endaste kilo på vågen, så jag ser förmodligen ut på samma sätt som jag gjorde för 2 veckor sen. Men jag känner mig inte så. Jag känner mig "dallrig" och fläskig. Det känns som jag har svullnat på nått vis.

Jag vet inte om det är så, eller om jag inbillar mig. Vad som gjort att jag hamnat i denna svacka vet jag inte heller. Kanske har alla sjukdomar och all sjukfrånvaro från jobbet förstärkt svackan ? Ingen aning, men jag vet en sak; och jag ska ta mig ur den, FORT! För jag avskyr att känna så här...

Jag har nu gått på mitt promenadband i 45 minuter i en hastighet på 7,5 km/ h. Det är svettigt som fan. Efteråt gjorde jag 100 situps. Det är så här jag borde göra 1 gång per dag minst... Men jag har legat lågt den senaste veckan på grund av halsvärk och penicillinkur. Man måste vila när man är sjuk, trots svackor och dåligt självförtroende...


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

hoppas vekligen du kommer må bättre snart gumman! att du tar dig ur svackan. massa kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0