Som bortblåst

Igår eftermiddag började jag min penicillin kur med att ta min första tablett. Jag ska ta tre tabletter per dag.
På kvällen när jag gick och lade mig för att sova så mådde jag dåligt, jag hade ont i kroppen och kände mig febrig och halsen sved.
När jag imorse vaknade och skulle svälja kände jag på en gång att något inte stämde. Halsvärken var borta! På en natt så hade värken försvunnit som ett under.

Läkaren sa att det är vanligt att det blir så. Då tror man att man är frisk, fast man i själva verket inte är det, så hon sa att man ändå ska vara hemma 1 dag extra och VILA, vila mycket.

Så jag lämnade barnen på dagis idag och har legat i sängen och bara haft det gott. Efter två timmar i sängen så blev jag rastlös, så då är det lika bra att gå upp och göra nått underhållande :)

Åke mår bra idag. Han har ätit och går på "toan" som vanligt. Fast han får ha kvar tejpen på örsnibben än. För vetrenären sa att tatuerings färgen inte går att ta bort om den kletar av sig på nått i hushållet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0