Sjukhelg

Jag ska strax lägga mig, men måste bara uppdatera om vår sjuka och tråkiga helg. Jag hade några planer för helgen, bland annat Lek o Bus landet i Örebro med barnen och vänner.

Men istället har jag haft feber hela helgen, både natt, under dagen och kvällarna. Min hals gör verkligen jätte ont och mina halsmandlar är väldigt svullna och jag kan knappt nudda dem på utsidan av halsen utan att jag vill gråta lite. Tack och lov finns det feber- och värknedsättande tabletter som jag fått "gått på" under helgen för att ens orka komma upp ur sängen.

Imorgon ska jag stanna hemma från jobbet och ringa en läkare så fort de öppnar mottagningen. Jag misstänker halsfluss och jag vill bli botad NU!

Idag tog jag Ibumetin och blev lite pigg för en stund så jag fick komma ut en stund på gården med barnen. De har fått vara inomhus hela helgen och var lite rastlösa. Vi var bara ute i 1,5 timme ungefär, men bättre än inget. Liam var jätte glad när han började krypa runt i snön. Han vägrar nämligen att gå i skorna, han går bara utan skor.

I helgen har jag uppgraderat vårt bredband här hemma en aning, för jag vill antagligen börja med Home Working och jobba hemma. Det vore så skönt på många vis.

Nu ska jag sova, för jag mår verkligen jätte dåligt.

 


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

halsfluss har jag haft. gjorde så otrligt ont att jag bara ville grina och äta och dricka var det verkligen inte på tal om! krya på dig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0