Nu sover barnen

Efter att jag påbörjat medicinering igår kväll så vaknade jag imorse utan halsvärk. POFF, så är det väck! Tyvärr ska man fortsätta äta tabletterna i 9 dagar till... Jag tycker verkligen det är jätte svårt att svälja dem. Det tycker jag om alla tabletter.
Jag fick ett tips igår av en sjuksköterska att ta isär kapslarna och hälla ut pulvret och till exempel blanda med yoghurt eller nått. Det provade jag och FY FAN vad äckligt! Jag höll på att spy, rätt över köksbordet. Emil satt och kollade på mig och undrade vad jag höll på med.
Så jag "pinar" mig och sväljer dem istället för jag vill ju bli frisk.

 

Snygg färg är det i alla fall på tabletterna...

Emil fick sova utan blöja i natt igen, denna gången var det en medveten handling från min sida :) Vi får se hur det går, om han vaknar imorgon med våta sängkläder eller inte. Jag lade ut plastad frotté under hans lakan så kommer det eventuella kisset hamna på det före madrassen.

Liam somnade nygligen med feber idag med. Han har haft feber sedan i lördags, det har legat på 39 grader hela tiden, förutom när jag sänkt/tagit bort febern med hjälp av Alvedon. Jag vet inte hur länge barn ska ha feber utan att man bör kolla upp det, men imorgon kommer jag nog kontakta vårdcentralen om han fortfarande har feber. Han har en rejäl hosta, feber och massa snor. Han verkar dock inte ha ont halsen för han både äter och dricker utan att visa minsta tecken på att det skulle göra ont när han sväljer.

Nu ska vi kolla på film, antingen Twilight New Moon eller på Bröllopsfotografen. Jag har sett Bröllposfotografen på bio i höstas, jag gillade den jätte mycket. Men Henrik har inte sett den än. Vi får se vilken det blir :)

Det blev en långt inlägg nu med, det var inte meningen. Jag avskyr själv att läsa lååååånga dravliga inlägg.

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Emelie 17 år & väntar bebis 28 mars

Ja, magen har sjunkit jätte mycket :)

Jag hoppas den kommer snart, annars kommer jag dö!



Jag vet inte om det blir en flicka eller pojke. Det blir en surprise ;)

2010-03-22 @ 22:02:43
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

skönt att halsvärken är borta nu! New moon är jättebra:)

Postat av: Anna T

Usch det där med febern är inge kul alls, hampus hade feber i nästan en vecka nu nyss, men jag va iväg o kolla så det inte va öroninflammation eller nått o det va det inte. men ring vårdcentralen o kolla om han har feber idag också, lika bra o kolla upp det en gång för mycke än en gång för lite. Krya på er!

2010-03-23 @ 07:56:33
Postat av: Minna

Hej Karin.

Liam har inte sår nånstans?? När jag va till vårdcentralen med min hals igår igen så hade jag med Viggo o de visade sig att han hade streptocker i sin näsa.. Han har varit lite spårig nu när han varit förkyld...Det är därför jag aldrig blir av med skiten...KAnske därför han aldrig blir frisk ???

Hoppas ni blir friska snart..

Kram på er.

2010-03-23 @ 08:15:55
Postat av: Lennart

Men hallå. Inte undra på att du inte blir frisk. Du har ju fått fel tabletter. Det va John som skulle ha dom!

2010-03-23 @ 08:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0