Kastrerad och Tatuerad

Vår lilla älskling Åke ligger just nu och sover i hans transportbur, mysigt med filtarna. Han har precis genomgått en kastrering och öronmärkning (tatuering). Jag hade bokat in detta idag, igentligen kl.17:15, men eftersom jag är hemma och är sjuk så gick tiden ändras med vetrenären.
Då slipper jag nämligen ta med barnen eftersom de är på dagis, det blir lugnast så. Dessutom lättare att bära, för mig.

Han är placerad i "lill-toan" (som vi kallar den minsta utav våra två toaletter) där han har sin kattlåda. Han vaknar nog om 1 timme eller liknande.

Jag ska nu fylla i blanketten om Ägaranmälan av Åke där hans ID-nummer finns, det ska sedan skickas till Svenska Kennelklubben.

Jag köpte en nytt halsband till Åke också (under tiden när jag väntade på att han skulle bli klar), ett RÖTT. Jag är förälskad i den färgen! Rött, grönt och gult är favvosar just nu!






Kommentarer
Postat av: Lennart

Hoppas det gick bra med Åke. Sixten va kung när han vakna. Skulle hoppa upp i knät. Men jag tror han fick för mycket sömnmedel. Han va ok sex timmar efter vi kom hem

2010-03-09 @ 07:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0