Fredag, lite mer ledsam

Jag känner mig allmänt ledsen just nu, faktist. Jag tycker om min arbetsuppgift otroligt mycket, jag trivs otroligt mycket med att prata med kunder. Jag bara önskar att jag hade det lättare med barnomsorg, barnvakt eller att Henrik jobbade hemma mer. För nu är det stenhårda på jobbet att jag ska få gå kvällar och helger, när jag under mina övriga 3 år på arbetet fått beviljat dagtids arbete.
Det funkar inte för mig, för oss. Jag har ingen barnomsorg, jag har ingen barnvakt, jag har ingen som jag hjälpa mig när jag jobbar kvällar och helger då Henrik inte är hemma.

Vart ska mina små barn vara ? Jag mår jätte dåligt av det här, det gör mig ledsen.

I April gjorde de ett undantag för mig och gav mig ett "snällare" schema. Jag ska jobba till klockan 18:00 som senast, och får då hämta barnen 18:30 på dagis. Jag vill verkligen inte gnälla, för som sagt jag trivs jätte bra med mitt jobb och mina arbetskompisar, men jag vill verkligen få gå dagtid. Jag vill få gå dagtid varje månad, varje vecka, varje dag, varje år, 365 dagar om året. Jag önskar mig det!

Dessutom är dagis inte kloka, på Emils avdelning vill säga. De ringer mig jätte ofta och säger att Emil är sjuk, fast han i själva verket är frisk. De vill då att jag ska hämta honom. Idag senast, ringde de och det lät som de ville skylla på oss/mig/Emil att en av fröknarna legat i halsfluss under veckan.
Anledningen var att jag förra veckan hade det, och att Emil nu hade en så kallad munblåsa på tungspetsen. De påstod att han på grund av denna munblåsa skulle smitta de andra med halsfluss. Helt sjukt!
De ville att jag skulle åka till doktorn med en fult frisk unge och ta halsprov. Jag vägrade! Jag blev så upprörd att jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade dem, fast jag visste att jag hade rätt. De på sjukvårdsupplysningen blev helt chokckade över vad de hade sagt, och sa att det verkligen INTE var halsfluss, utan en vanlig munblåsa som är väldigt vanliga att man får.

Nu ska jag springa över en snabbis till OKQ8 och köpa lite snacks inför kvällen. Emil och jag ska ha fredagsmys i soffan med en film.

Ursäkta ett långt inlägg, för er som orkade läsa allt vill säga...


Kommentarer
Postat av: Angelica <3mamma till Liam & nr 2 påväg<3

Ah de är ju det.. En babytravel dubliner blir de, syskonvagn =) Åh fan va arg jag skulle vara på ditt jobb,samt dagiset!! =(( men fan va skojj med ullared hörru ;)

2010-03-19 @ 20:42:38
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Syster Emma

Men varför får du inte gå dagtid längre?? det kan väl inte bara vara du som har barn och måste jobba dagtid? fan hota med att säga upp dej, det kanske funkar...på ikea funkade det alltid, så fick man vad man ville!!

2010-03-20 @ 12:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0