Familjen sjuk

Här heter vi inte Karlsson Frid i efternamn längre, utan snarare Sjuk :)
Nu är Liam frisk, men lilla Emil ligger deckad i feber, hosta och snuva. Jag har ont i halsen igen, fast en "konstig" värk, det känns svullet på nått vis. Jag har inte ens ätit upp penicillinet för min halsfluss, så ett omtag på den skiten lär det ju inte vara.

Idag kändes det jobbigt att börja jobba igen. Det kändes som en evighet sen jag var där. Efter dagen så känns allt så jobbigt, jag vet inte vad jag vill med mitt/vårt liv! Eller framförallt mitt liv och mitt arbete. Jag vill inte jobba kvar på Transcom hela livet, det tror jag inte. Jag vill göra nått annat, jag känner många gånger till att plugga till nått. Det är lika bra att passa på medans man är ung och har huvudet någorlunda med.
Men vad vill jag bli?! Ni kan inte ens gissa hur många gånger i liver jag ställt mig denna fråga! Ibland blir jag tokig på mig själv...

Vad ska jag bli när jag blir stor?!

Jag anmälade Emil till Friluftsfrämjandet Mulle i höstas, men det hade jag glömt. Då var det fullt på platserna då, men nu inför våren så ska Emil få börja där. De ringde förut. Det är på söndagar uppe vid Björkvallen med start 11:e april. Det är ju snart! Jag måste införskaffa mig ett par rejäla skor nu alltså, eftersom det är i skogen bland lera och fukt. Där kan man knappast knalla runt i mina favvoskor; Ballerina :D Det skulle se fånigt ut, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0