Snopp och Snippa

Vad säger man om en tjejs könsorgan till ett barn? När jag växte upp sa mina föräldrar "Kisse Lisa", det är jag uppvuxen med. Men jag skulle nog aldrig säga det till mina barn. Det låter lite roligt :)
Nu för tiden så säger folk Snippa har jag hört. Det låter ju lite "gulligt" att säga till ett barn och dessutom harmonerar det med pojkarnas snopp.

Emil har inte varit så jätte intresserad av könsorgan än så länge, bara ibland. Han har frågat lite om sin snopp och sånt. Däremot är han i Kiss-och-bajs-ålder så det skriker om det. ALLT är kiss och baj och rumpa... Jag är en "fis-rumpa" när jag är arg, det har han kommit på själv.

Häromdagen när Emil och jag pratade så skulle vi ta fram nya kalsonger åt honom. Då kommer han fram till mig och lägger sin hand på min axel och säger : "Mamma, jag har en snopp. Och du, du har en snippa". Han sa det så klokt och eftertänkt på ett vis, precis som han tänkt igenom det en lång stund innan han sa det. Han berättade att han lärt sig ordet Snippa på dagis.

Så efter detta säger jag snippa till barnen, när vi pratar om det.

Kommentarer
Postat av: Prinsessan

Hemma hos mig säger vi smöla.

2010-06-10 @ 20:49:36
URL: http://nicolediors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0