Dom är snälla när dom sover

Dessa pass jag går nu denna vecka är jobbiga både för mig och för barnen. Jag börjar 07:45 - 17:00. Det blir långa dagar för barnen som måste få upp strax efter 6 på morgonen och hämtas inte på dagis förens 17:30 ungefär.
Idag var de jääääätte trötta när jag hämtade dem, dessutom hungriga som vargar. Inte konstigt då heller att det blir massa skrik och bråk från deras sida.
De grinar, bråkar och gapar som idioter och därimellan står jag som ska ta hand om dessa bråkungar och samtidigt få ihop middagen innan klockan blir allt för sen och innan ungarna svälter (ja, för på deras skrik så låter det precis som de håller på att svälta...)... Usch, idag höll jag på att bryta ihop.
Jag hade nästan lust att kasta ut dem genom fönstret :)

Jaja, nu har jag lagt dem. De borde igentligen behöva duscha båda två dessförinnan. För de var lortigare än en soptunna, men jag tänker inte bråka med dem och duscha dem mot deras vilja ikväll. Jag orkar inte. Lite smuts dör man inte av.

Liam har redan somnat och Emil ligger i sin säng och kollar lite på film. Det märks så tydligt att han inte kräver lika mycket sömn som Liam.

Jag hämtade Liams nya vagn idag, den ligger dock kvar i bagaget på bilen än. Jag har inte hunnit att ta in den. Jag ska knäppa några bilder på den senare.




Kommentarer
Postat av: Minna

Hej Karin.

När vi har barn så sent så brukar vi ge barnen en frukt vid 17-tiden för det blir ju långt mellan måltiderna annars.

Det kan de att kosta på sig på Sirius .. ; ))

Kram på er!!

2010-06-16 @ 06:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0