Flytväst

Idag har Emil fått en flytväst. Han ska nämligen åka på en kort semester med sin morfar och mormor på tisdag och då ska de åka nån liten båt och han behöver då en flytväst.
Vi köpte den begagnad i jätte fint skick av en tjej i Karlskoga. Det är en Baltic, 15-30 kg. Han vägrade prova den först, men till slut så gick det bra.


Dumma mobilkamera, men här är en bild i alla fall :)

Just nu håller jag på att kopiera bilder till CD-skivor. Jag har inte gjort denna backup sedan januari, så det är flera tusen bilder som jag kopieras. Det tar TID! Men jag vill ha denna backup i fall datorn pajar nån dag. Jag litar inte på externa hårddiskar, de kan lika gärna paja de med. Jag känner mig tryggare med CD-skivor + att jag framkallar bilderna och sätter in dem i album.


Kommentarer
Postat av: malin

Ja det låter himla spännande och ju mer man läser på om det desto mer intresserad blir man:P Jag kommer plugga hemma isånnafall. kommer inte funka annars. Utbildningen ligger på 2år och sen är det 6 månaders aspirantutbildning som gäller. sen kan man ju vidare utbilda sig om man vill och det är målet att efter man gått ett tag och fått några år på sig så vill jag vidareutbilda mig som kriminaltekniker. så det är tanken!

Jag litar inte på min dator heller, så jag brukar bränna över allt jag också:) bra att man kan göra så, ifall om det händer ngt!

2010-07-26 @ 11:58:30
URL: http://troddedu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0