Allergisk reaktion

Jag gick upp imorse för att gå till jobbet. Men när jag hade duschat och tittade mig i spegeln var mina ögon alldeles röda under dem, och svullna. Jag försökte smörja med olika ögoncremer och jag försökte också sminka över det, för det såg rent ut sagt förjävligt ut.
Till slut gav jag upp och stannade hemma från jobbet. Jag lät barnen vara hemma också och lät dem sova tills de vaknade självmant. Skönt för dem.

Vi gick ner på stan till Apoteket förut, för jag var tvungen att få tag i nån creme eller nått som hjälper mot svullnaden och irritationen av huden under ögat. Jag fick tips om en fet salva som skulle vara bra, så jag köpte den. Dessutom köpte jag en mascara från Apoteket också som ska vara "bättre" än andra mascaror. Jag är lite skeptiskt till det, men jag köpte den ändå.
Jag tror nämligen min Dior mascara är boven i dramat för denna reaktion.

Emil och jag köpte oss ett par skor också på Bergqvist när vi ändå var där. De hade massa REA, och sånt älskar jag.

 





- Nike skor till Emil
- Fred Perry skor till mig (det är plommon lila rand på dem, I love it!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0