Mina barn ♥

Liam har gått ganska länge nu till och från. Men han har inte verkat "våga" släppa krypningen riktigt. Han har gjort det som varit lättast och som gått snabbast, alltså att krypa.
Fast nu mina vänner, nu går han jämt. Det går fort också vill jag lova. Nu har han släppt sin egna "spärr" och kommit på att det faktist går fort att gå och han når ju ALLT!

Liam har alltid varit en sån bebis som ska röra minst sagt ALLT i hemmet. Han är otrolig. Klårfingrig och slår sig på allt. Han är rena motsatsen till Emil när Emil var bebis.

Jag hoppas han fortsätter vara motsatsen till Emil med tanke på hur bråkig och trotsig Emil är nu. Jag hoppas Liam är lite lugnare så att säga...

Emil har på senare tid börjar prata mycket om döden och om att bli gammal. Han vill inte dö, eller bli gammal säger han ofta. Han filosoferar mycket om vad som händer och varför. Det är många frågor som är svåra och svara på, ibland till och min obehagliga. Jag tycker inte heller om döden eller ålderdom. 
Tänk om det fanns ett sånt där piller som gjorde att man slutade åldras?! Då skulle jag köpa ett, oavsett pris. 

När Emil och jag låg i hans säng idag när han skulle nattas, pratade vi lite. Jag frågade "Hur var det på dagis idag då Emil?" Han svarar: "Jag blev ledsen för NN vill inte vara min bästa kompis längre". Han är väldigt intresserad av "bästisar" eller "bästa kompisar" nu för tiden.

Emils blöja är dessutom torr varje natt nu, har varit det nästan i 2 veckor. Men jag har inte riktigt vågat låta honom sova utan. Vi kanske ska prova det på natten till fredag när Henrik är ledig, om Emil själv vill. Jag vill inte tvinga honom så klart.

Det är härligt med barn, de slutar aldrig att förvåna och de kan förmedla så mycket kärlek.

Mina älskade ungar! ♥


Emil och Liam 5/1-2009



Liam och Emil 14/5-2009


Kommentarer
Postat av: malin

Ja det är ju mycket planering, men vi får mycket hjälp oxå så det är skönt:) Ja det har vi gjort faktiskt. jo det är bara bra med oss!:)

2010-02-10 @ 14:50:13
URL: http://missmaaliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0