Första dagen och VAB

Igår var min första arbetsdag avklarad efter mammaledigheten. Allt kändes helt tokigt, overkligt och allt på en gång. Det kändes som ett besök och att jag dagen efter (idag) skulle gå hem och vara mammaledig igen.

De tidiga mornarna (jag går upp kl. 05:00) har inte varit jobbiga, för jag har lagt mig 21:00 på i söndags och igår kväll. Då får man åtminstone sova drygt 8 timmar.

Hur som haver gick jag till jobbet idag och barnen lämnades på dagis imorse. Strax före 10 ringer dagis, Emils avdelning, och säger att han bajsar löst och har ont i magen. De säger också att han inte är sig själv. Så de ber mig hämta honom, i fall det är magsjuka.
Jag åkte hem, fick VABBA, och räknade med att möta en sjuk Emil, eller en något dålig Emil. Men jag ser en frisk och kry pojke osm sitter och leker och VÄGRAR åka med mig hem. Som vanligt...

Jag fick ta med mig Liam hem från hans avdelning också. Dessutom får inte Emil eller Liam gå på dagis på 48 timmar nu, så jag får VABBA imorgon med om inte på torsdag med.

Det känns tråkigt åt alla håll. Jag hoppas det inte är magsjuka och det tror jag inte heller. Hoppas hoppas hoppas!

Måste berätta också att Emil varit torr de senaste 3 nätterna också. Fast han har haft blöja på, men det har inte varit nått kiss i alls. Han är duktig!

Kommentarer
Postat av: marie

jobbigt hoppas det inte är magsjuka!

Du trivs på transcom?

2010-02-02 @ 18:03:35
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0