Nocte gravissimas

Idag är det ju lucia! Vi fick Luciatåg på skolan imorse, det var mysigt. Dagis har inte luciafirandet förens på onsdag på församlingshemmet här i stan. Varför de valt onsdag är ju en gåta när ändå luciadagen inträffar en vardag.

På fredag är det dags för sista tentan för denna termin i Terminologi. Det är ordförståelse och en massa grammatik. Jag gillar det, men bara för att det är en tenta så skrämmer man ju upp sig så klart. Men sista tenten för denna terminen ska jag väll klara ? När jag ändå klarar mig hittills?

Nu ska jag sätta mig med terminologi och nöta in ord som jag förträngt att de ens exicterar. Så fort man inte använder sig av dem så försvinner de liksom ur minnet... Men men, med nötnings-metoden ska de på plats igen.

Skolan ger mig hopp.

Nocte gravissimas
circumtrahente
umbras tristissimas
sole absente

Ecce in atria
it candelifera
Sancta Lucia, Sancta Lucia
.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0