Tandläkaren

Idag var det dags för ett besök hos tandläkaren för min del. Jag har inte varit på Folktandvården sedan 2008, så det är väldigt lång tid sedan. Tandläkaren har dock sagt att det räcker att jag kommer med några års mellanrum för jag är bra kvalitet på tänderna. Jag borstar dem minst 2 gånger per dag och använder tandtråd så ofta jag kommer ihåg.
Jag har faktist aldrig haft hål i mina tänder. Förutom ett litet hål i en mjölktand för 100 år sen. Dessutom fick jag ett glädjande besked när jag var där sist 2008 att jag inte har några visdomständer, inga alls! :) Det är tydligen ovanligt. Men jag tackar och bockar för att jag utrustades utan dem. Jag är livrädd för att få bekymmer med dem och behöva dra ut dem.... URK.

Dagens besök hos tandläkaren visade samma som sist, inga hål eller påbörjan till hål. Jag har lite tandsten som hon skrapade bort. Eftersom jag är under 29 år fick jag 300 kr rabatt på mitt besök. Så dagens besök hos tandläkaren blev billigt ; 289 kr.
Om mina tänder fortsätter att hålla sig pigga och krya så kommer jag få en kallelse om några år igen.


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Såå skönt att slippa de problemen. Brukar också vara där vart annat år räcker gott och väl för min del som har tandläkarskräck!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0