Utslagna hjältar!

Nu sover de, våra små utslagna hjältar efter en lång dag! Liam somnade nu, strax innan kl. 23 på kvällen.
Henrik jobbade idag, åkte till Åland igen i 2 dagar. Så jag och barnen åkte till Kil, till Sven och min farmor på 80-års kalas. Det var Sven som fyllde år i fredags. Det var väldigt trevligt. Så tiden gick ganska fort och helt plötsligt var klockan 8 på kvällen, då tyckte jag vi skulle åka hem.

Imorgon är det vardag igen och Emil ska till dagmamman igen. Imorgon är det extra viktigt att vi inte kommer för sent. Imorgon ska Emil och de andra barnen nämligen fotograferas direkt på morgonen, fast enbart för skolkatalogen. De enskilda korten ska tas längre fram, den 22.e september tror jag mig minnas att det var.

Igår åkte vi till Filipstad för att gå på Oxhälja. Det regnade ju, givetvis, som jag förutspått. Fast i år var det inte lika kallt och vi var mer utrustade för det dåliga vädret. Så det var ganska trevligt med lite marknad. Det är ju mest skit på sånna där marknader så det blev inte så mycket inköpt mer än en scarf och ett par örhängen.

Liam har tagit sina första krypsteg, 2 styckna, i förrgår kväll. Fast sedan lade han sig på magen för att åla/dra sig fram. <3

I förrgår upptäckte jag nått vidrigt som växte i vår stora blomma i vardagsrummet; SVAMP! Jag trodde inte mina ögon först när jag såg dem, stora ståtliga svampar som sträckte sig uppför blomskjälkarna. Nu är de bortplockade så de slipper bli barnmat, för jag antar att de är giftiga eller oätliga helt enkelt.






Liam upptäckte ett nytt sätt att göra sig rolig på i morse, och under efterimddagen höll han på jätte mycket på detta vis;




Nu ska jag städa lite i vardagsrummet efter Liam och plocka ihop hans leksaker. Sedan ska jag sova!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0